Hilab | 08 out 2018
Segundo o Conselho Federal de Farmácia, atualmente o Brasil possui em torno de 70,4 mil farmácias, das quais 72% são representadas pelas independentes e 14% são ocupadas pelas grandes redes.
Devido ao grande número de estabelecimentos, não basta apenas fazer o mínimo e esperar pelos clientes, é preciso atraí-los. Pensando nisso, selecionamos dez dicas importantes para você. Confira no artigo a seguir.
Um atendimento de qualidade é premissa básica do sucesso e é uma das mais eficientes ferramentas de marketing para este setor. Ninguém gosta de ser mal atendido. Seja cordial e demonstre interesse pois a qualidade do atendimento poderá fazer com que o seu cliente divulgue o seu serviço: o famoso boca a boca, conhecido tecnicamente como Buzz Marketing.
Essa é uma estratégia de Marketing que tem o objetivo de fazer com que os clientes comentem sobre uma marca, o que contribui para aumentar o número de vendas.
Serviços farmacêuticos são definidos como um conjunto de serviços de natureza clínica, que podem ser prestados pelo farmacêutico em farmácias e drogarias.
Esses serviços auxiliam as pessoas na promoção e proteção da saúde, detecção de riscos, autocuidado e adesão ao tratamento. Além disso, contribuem para que sua farmácia seja vista como um estabelecimento de saúde.
São vários os serviços farmacêuticos que podem ser oferecidos no seu estabelecimento dentre eles, a conciliação de medicamentos; o seguimento farmacoterapêutico e o rastreamento em saúde, que envolve a realização de Testes Laboratoriais Remotos – Testes rápidos.
Os Testes Laboratoriais Remotos constituem uma excelente estratégia para atrair mais clientes para a sua farmácia.
Perfil Lipídico, Hemoglobina Glicada, Glicemia, Beta-hCG, HIV, Dengue, Influenza e Sífilis são apenas alguns exemplos de testes que podem ser oferecidos para os seus clientes. Eles contribuem para a criação de um vínculo entre o farmacêutico e o paciente.
Assim, seus clientes não irão procurar a sua farmácia somente quando precisarem de algum medicamento e sim para cuidar da própria saúde por meio da detecção de doenças e da orientação oferecida pelo farmacêutico.
Buscar parcerias com outros profissionais da área de saúde é uma boa forma de atrair mais clientes para a sua farmácia.
Ao verificar a pressão de um paciente ou ao realizar o exame de perfil lipídico, você pode indicar um especialista. Em contrapartida, esse especialista indica a sua farmácia para os pacientes atendidos por ele.
Os materiais explicativos são importantes, no entanto, são mais efetivos como material de apoio à informação falada. Ter materiais impressos é interessante porque os clientes podem levá-los para casa. Desta forma, irão contribuir para a disseminação do seu serviço.
Durante a elaboração desses materiais, utilize uma linguagem clara e evite o uso de termos muito técnicos, ou procure explicá-los. Um formato interessante, que facilita a compreensão é o formato de perguntas e respostas. Também é interessante evitar textos muito longos pois eles podem tornar a leitura cansativa.
A capacitação da equipe é fundamental para oferecer um bom serviço e deve ser focada nas competências.
Evite treinamentos genéricos e dê preferência para treinamentos voltados a processos, definidos de acordo com os serviços que a sua farmácia oferece.
Um dos grandes diferenciais da Atenção Farmacêutica é o processo de cuidado ao paciente e esse cuidado contribui para a atração de clientes.
A Organização Mundial da Saúde, em conjunto com as organizações profissionais farmacêuticas têm exercido uma importante influência na definição do papel do farmacêutico. Segundo recomendações, todo farmacêutico deve adotar o conceito de atenção farmacêutica na sua prática profissional.
Divulgar a sua farmácia e os novos serviços oferecidos em jornais, revistas e nas rádios pode contribuir para alavancar as vendas, sobretudo em cidades pequenas.
Atualmente a maioria das pessoas realiza buscas na internet. Ter um site é importante para divulgar o seu negócio. Seu site precisa ser completo e profissional, além de possuir as informações básicas de contato e sobre os serviços oferecidos.
De acordo com uma pesquisa realizada recentemente, oito em cada dez brasileiros costuma utilizar a internet para buscar informações sobre sua saúde e os efeitos de medicamentos. Em comparação com 11 países, o mesmo estudo revelou que o Brasil ficou em 5º lugar no ranking de países que mais pesquisam sobre a saúde. Desta forma, criar um blog para a divulgação de conteúdos relacionados à essa área pode contribuir para a atração de novos clientes.
Segundo pesquisas, mais de 100 milhões de brasileiros estão conectados nas redes sociais. Estar presente nessas redes é ser lembrado.
Invista em informações relevantes para o seu cliente: novidades na área da tecnologia, dicas de saúde e bem-estar e promoções. Não esqueça de aproveitar para divulgar os novos serviços.
Neste artigo falamos sobre algumas ações que podem ser aplicadas no seu estabelecimento. Mas fique tranquilo. Você não precisa aplicar todas as dicas de uma vez só.
Selecione aquelas que mais fazem sentido para o seu estabelecimento hoje. Refletir sobre os serviços farmacêuticos que podem ser oferecidos já é um ótimo começo uma vez que esses serviços contribuem para que os seus clientes vejam a sua farmácia como um estabelecimento de saúde.
No artigo a seguir, você poderá saber mais sobre os serviços farmacêuticos: <https://hilab.com.br/blog/servicos-farmaceuticos-o-que-sao/>.
Gostou do conteúdo? Aproveite para curtir a página do Hilab!
Clinicarx. Como Clinicax pode mudar sua farmácia. Disponível em: <https://clinicarx.com.br/o-clinicarx-servicos-clinicos-farmaceuticos/>. Acesso em: 03 de outubro de 2018.
Conselho Federal de Farmácia. Farmácias de elite. Disponível em: <http://www.cff.org.br/noticia.php?id=3879>. Acesso em: 03 de outubro de 2018.>
Só no Brasil são mais de 53 milhões de mulheres em idade fértil. Sua farmácia está preparada para atendê-las?
Preencha os dados abaixo para ter acesso ao material.
A Hilab precisa dessas informações para entrar em contato sobre produtos e serviços. Confira nossa Política de Privacidade para saber como protegemos os seus dados. Prometemos não utilizar suas informações de contato para enviar qualquer tipo de spam.
Somos especialistas em Point-of-Care Testing. Criamos dispositivos para exames PoCT, realizados com apenas algumas gotas de sangue e resultados entregues em poucos minutos. Nosso propósito é democratizar o acesso à saúde.
Cookie | Duração | Descrição |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Advertisement" category. |
cookielawinfo-checkbox-analiticos | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin to store the user consent for cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Analytics" category. |
cookielawinfo-checkbox-desempenho | 1 year | CookieYes set this cookie to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-funcional | 1 year | CookieYes set this cookie to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The GDPR Cookie Consent plugin sets the cookie to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessarios | 1 year | CookieYes sets this cookie to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Necessary" category. |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie stores user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie stores the user consent for cookies in the category "Performance". |
cookielawinfo-checkbox-publicidade | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin to store the user consent for cookies in the category "Advertising". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the default button state of the corresponding category and the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
wpEmojiSettingsSupports | session | WordPress sets this cookie when a user interacts with emojis on a WordPress site. It helps determine if the user's browser can display emojis properly. |
Cookie | Duração | Descrição |
---|---|---|
__rd_experiment_version | session | No description available. |
__trf.src | 1 year | No description available. |
cookielawinfo-checkbox-outros | 1 year | Description is currently not available. |
vuex | never | No description available. |
Cookie | Duração | Descrição |
---|---|---|
ANONCHK | 10 minutes | The ANONCHK cookie, set by Bing, is used to store a user's session ID and verify ads' clicks on the Bing search engine. The cookie helps in reporting and personalization as well. |
bcookie | 1 year | LinkedIn sets this cookie from LinkedIn share buttons and ad tags to recognize browser IDs. |
bscookie | 1 year | LinkedIn sets this cookie to store performed actions on the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements by tracking user behaviour across the web, on sites with Facebook pixel or Facebook social plugin. |
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies store information about how the user uses the website to present them with relevant ads according to the user profile. |
li_sugr | 3 months | LinkedIn sets this cookie to collect user behaviour data to optimise the website and make advertisements on the website more relevant. |
MUID | 1 year 24 days | Bing sets this cookie to recognise unique web browsers visiting Microsoft sites. This cookie is used for advertising, site analytics, and other operations. |
test_cookie | 15 minutes | doubleclick.net sets this cookie to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 months | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
VISITOR_PRIVACY_METADATA | 6 months | YouTube sets this cookie to store the user's cookie consent state for the current domain. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duração | Descrição |
---|---|---|
_clck | 1 year | Microsoft Clarity sets this cookie to retain the browser's Clarity User ID and settings exclusive to that website. This guarantees that actions taken during subsequent visits to the same website will be linked to the same user ID. |
_clsk | 1 day | Microsoft Clarity sets this cookie to store and consolidate a user's pageviews into a single session recording. |
_fbp | 3 months | Facebook sets this cookie to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising after visiting the website. |
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
_gcl_au | 3 months | Google Tag Manager sets the cookie to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gd* | session | Google sets this cookie to allow the use of Google Analytics service for anonymous visitor tracking on the website. Google Analytics is used to compile reports and improve the site.nn |
_rdtrk | 9 years 6 months 12 days 7 hours 10 minutes | Used by RD Station to keep a list of all pages a visitor accessed within the domain even before conversion. |
AnalyticsSyncHistory | 1 month | Linkedin set this cookie to store information about the time a sync took place with the lms_analytics cookie. |
CLID | 1 year | Microsoft Clarity set this cookie to store information about how visitors interact with the website. The cookie helps to provide an analysis report. The data collection includes the number of visitors, where they visit the website, and the pages visited. |
MR | 7 days | This cookie, set by Bing, is used to collect user information for analytics purposes. |
rdtrk | 1 year | RD Station sets this cookie to store the list of all pages a visitor accessed within the user domain, even before conversion. |
SM | session | Microsoft Clarity cookie set this cookie for synchronizing the MUID across Microsoft domains. |
Cookie | Duração | Descrição |
---|---|---|
lang | never | LinkedIn sets this cookie to remember a user's language setting. |
li_gc | 6 months | Linkedin set this cookie for storing visitor's consent regarding using cookies for non-essential purposes. |
lidc | 1 day | LinkedIn sets the lidc cookie to facilitate data center selection. |
UserMatchHistory | 1 month | LinkedIn sets this cookie for LinkedIn Ads ID syncing. |
yt-player-headers-readable | never | The yt-player-headers-readable cookie is used by YouTube to store user preferences related to video playback and interface, enhancing the user's viewing experience. |
yt-remote-cast-available | session | The yt-remote-cast-available cookie is used to store the user's preferences regarding whether casting is available on their YouTube video player. |
yt-remote-cast-installed | session | The yt-remote-cast-installed cookie is used to store the user's video player preferences using embedded YouTube video. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt-remote-fast-check-period | session | The yt-remote-fast-check-period cookie is used by YouTube to store the user's video player preferences for embedded YouTube videos. |
yt-remote-session-app | session | The yt-remote-session-app cookie is used by YouTube to store user preferences and information about the interface of the embedded YouTube video player. |
yt-remote-session-name | session | The yt-remote-session-name cookie is used by YouTube to store the user's video player preferences using embedded YouTube video. |
ytidb::LAST_RESULT_ENTRY_KEY | never | The cookie ytidb::LAST_RESULT_ENTRY_KEY is used by YouTube to store the last search result entry that was clicked by the user. This information is used to improve the user experience by providing more relevant search results in the future. |
Cookie | Duração | Descrição |
---|---|---|
SRM_B | 1 year 24 days | Used by Microsoft Advertising as a unique ID for visitors. |
Deixe um comentário